Konekopan sivulla olevat syvennykset eivät olleet riittävän leveät istumiseen eikä takaköysille ollut säilytystilaa. Tähän haluttiin muutos.
Vanhojen istuinten päälle rakennettiin köysiboksit ja luukut vanerista. Luukkuihin taiteiltiin tiikkikuvioita jyrsimellä ja sikakitillä.
Boksit rakennettiin 9 mm:n vanerista, ja luukkuihin käytettiin 15 mm:n vaneria.
Luukkuihin jyrsittiin urat, jotka kitattiin mustalla Tremco -kitillä. Luukkujen pinnasta hiottiin ylimääräinen kitti pois pienellä laikalla, jolloin kitatut urat jäivät hieman syvemmälle kuin ”rimoituksen” pinta ja rimoitus sai kauniin kaarevan profiilin. Lopuksi luukut käsiteltiin ”tiikinsävyisiksi” Pinotexin Puuöljyllä kovapuulle. Muu komeus maalattiin valkoiseksi Tikkurilan kalustemaalilla.
Alunperin myös konekopan kanteen suunniteltiin tiikkikuvioitu vanerilevy, mutta suunnitelmasta luovuttiin koska lopputulos olisi saattanut näyttää liian raskaalta. Kansi päädyttiin maalaamaan valkoiseksi.
Konekopan etuseinään tehtiin myös tiikkikuvioitu vanerilevy, joka peittää köysiboksien ja konekopan väliset saumat. Levyä leikattaessa sattui ajatusvirhe, jonka takia urat oli jyrsittävä poikkisyin eikä syiden suuntaisesti kuten oikeassa tiikkirimoituksessa.
Alla on kuvasarja työvaiheista.